Direct zelf aan de slag met
user experience

Een eerste stap zetten op het gebied van User Experience? Op deze pagina vind je downloads en tools waarmee je zelf aan de slag kunt gaan.

Werkbladen

“Excellentie is een kwestie van zwart-wit, maar ervaring geeft kleur.” Deze bronnen helpen mij bij het verbeteren van producten en diensten. Door je natuurlijke creativiteit te gebruiken en onverwachte beleving toe te voegen.

Cover of the book - Unreasonable Hospitality

Empathy map

Leer de belevingswereld van je doelgroep beter kennen in één A4tje.

Brainstorm
warm-ups

Kom in een creatieve flow met deze korte brainstorm warm-ups.

Cover of the book - Unreasonable Hospitality

Journey template

Schrijf en teken je customer journey uit in dit handige format.

Cover of the book - Unreasonable Hospitality

Definitie van succes

Een werkblad om doelen en verwachtingen in kaart te brengen

“Veel bedrijven hebben behoefte aan hulp, maar niet aan een fulltime UX specialist in dienst. Daar ben ik voor.”

Manon Marinussen, Eigenaar van Brief! Creative encounters

Je kunt een User Experience (UX) specialist aannemen om digitale producten te ontwikkelen. Deze persoon doet uitgebreid onderzoek, maakt mooie ontwerpen en test deze bij de doelgroep. Dat is zeker een goed idee als je bedrijf draait om een digitaal product. Maar het is niet altijd nodig. Soms heb je maar voor een korte tijd een expert nodig. Of heb je alleen een kickstart nodig en kun je het later prima zelf.

Met goede begeleiding kunnen teams zelf een stevige basis van een digitaal product neerzetten. Sterker nog, ik geloof dat een groep mensen meer kan dan één UX-specialist. Elk teamlid heeft namelijk zijn eigen kracht en kijk op de zaak. Samen heb je veel kennis en ervaring, waar je oneindig veel gebruik van kunt maken. Goede begeleiding daarbij is wenselijk, vanaf de zijlijn kan namelijk gezien worden of de juiste koers gevaren blijft worden.

Mijn manier van werken is gebaseerd op design thinking. Ik help bedrijven door de juiste vragen te stellen en te adviseren en/of te helpen bij productontwerp. Zo kunnen teams betere keuzes maken en komen ze sneller tot een succesvol resultaat.

Volg me op LinkedIn

Vragen?

  • User experience betekent in het Nederlands gebruikerservaring. Mijn specialisme ligt in ‘hoe’ en ‘waarom’ boodschappen overkomen. Daarvoor gebruik ik kennis over psychologie, communicatie en ontwerp. Ik kán ontwerpen, maar mijn specialisme ligt niet in het maken van mooie dingen. Wel ben ik goed in het briefen van een visual designer. Zo worden de dingen die hij/zij maakt niet alleen mooi, maar ook effectief.

  • Ja hoor, dat is zeker haalbaar. De kans is echter klein dat het eerste idee voor een product ook daadwerkelijk het beste idee is. Daarom is het van belang om goed onderzoek te doen, kritisch te zijn op ideeën en al tijdens het ontwerpproces te gaan testen. Laat daar nou nét een UX designer goed in zijn.

  • Een extra poppetje in het spel zetten is inderdaad een investering. Grote kans dat een UX designer de hele boel vertraagt, moeilijke vragen stelt en toch nog even wat tussendoor wil dubbelchecken. Maar erger is dat een hele app opnieuw moet worden gebouwd, omdat er in de fundering iets niet klopt. Of dat het hele idee niet werkt. Dan ben je toch wel wat duurder uit, vrees ik…

Bakkie doen?

Kunnen we misschien iets voor elkaar betekenen? Laat van je horen! Ik drink graag een kop koffie of thee met je. Koekje erbij? 🍪

Neem contact op