Gratis workshop:
Ken je doelgroep ๐บ
Zin om de week af te sluiten met frisse, nieuwe inzichten? In deze interactieve, online workshop duiken we samen diep in de belevingswereld van je doelgroep. We gaan aan de slag met de empathy map, een krachtige maar toegankelijke tool waarmee je jouw klant of gebruiker pas รฉcht goed leert kennen.
Vrijdag
10 januari
13:00 - 14:00
Hoe goed ken jij je klant? We weten vaak wel wie de doelgroep is. Man/vrouw/X van een bepaalde leeftijd. Met of zonder kinderen, het liefst in werkzaam in de volgende functies. Maar weet je ook waar jouw klanten zich mee bezig houden? En welke overtuigingen ze hebben? In gezellig en interactief uurtje kom je hierachter. (Trust me, dit is geen saai college!)
Aan de slag met de empathy map
In deze online workshop vullen we samen een empathy map in. Door dit werkblad in te vullen zul je uitgedaagd worden om in de voetsporen te treden van jouw klant. Je werkt vanuit een nieuw perspectief en verkrijgt daardoor nieuwe inzichten!
Daarnaast maken we gebruik van de kracht van de groep. Uitwisselingen en vragen stellen helpt om nรณg een stapje verder te komen.
Inhaken op de belevingswereld loont
In de workshop duiken we nรฉt iets verder in de doelgroep dan dat we met zโn allen gewend zijn: Waar is de doelgroep eigenlijk mee bezig, waar komen die gedachten en gevoelens vandaan, en welke acties blijken daaruit?
Heb je de antwoorden op deze vraag gevonden, dan heb je een goudmijn aan inhakers te pakken. Je weet namelijk precies welke pijn verzacht kan worden en waar je doelgroep juist nรญet op zit te wachten. Dit is een prima startpunt voor het ontwikkelen van content, het uitbreiden van je marketingplan of product- of dienstinnovatie.
"Ondanks het feit dat je nog niet daadwerkelijk met je doelgroep praat, kreeg ik verrassende inzichten."
Franรงois Janssen, Ondernemer en bedrijfsadviseur
Ik twijfelde of ik wel met deze workshop mee moest doen omdat ik al redelijk inzicht heb in mijn doelgroepen. Maar door onder begeleiding van Manon door het proces heen te lopen heb ik toch nieuwe zaken ontdekt. Dat had ik niet verwacht. Dus ondanks het feit dat je nog niet met je doelgroep praat, kreeg ik verrassende inzichten. Daarbij was het inspirerend om van mede deelnemers te leren.
Het enige (logische) minpunt: om echt de diepte in te gaan is de workshop te kort. We moesten ons beperken tot een doelgroep en meestal heb je er meerdere. Daarvoor moet je een halve tot een hele dag inplannen.
Als je wilt ervaren hoeveel deze aanpak je op kan leveren, is dit de ideale kennismaking. Bijzonder dat een uurtje zoveel opbrengst geeft. Ik kan nu al gerichter aan de slag met het bereiken van mijn doelgroep.
Aanbevolen voor elke ondernemer die beter inzicht wil krijgen in de doelgroep. En het is nog leuk ook!
In een notendop
๐ Nieuwe inzichten in de belevingswereld van jouw doelgroep
๐ Gratis werkblad โEmpathy mapโ
๐๏ธ Vrijdag [datum]
๐ 16.00 โ 17.00 uur (online, via Google Meet)
๐ธ Gratis (maar wรฉl waardevol)